Hacamat

Hacamat ağrısız, acısız, yatak istirahatsiz, iş gücü kaybı olmadan tatbik olunan bir tedavi metodu olup, hastalıklardan korunmanın ve sağlıklı yaşamanın en kolay yoludur.

seçilsakaryabinicihacamat.jpg

Hacamat kısaca deri altında birikmiş, vücutta hastalıklara neden olan toksik kanın vakumlanarak dışarı alınması işlemidir. Hacamat ve sağlık kuruluşuna gidip kan verme birbiriyle kıyaslanamayacak farklı işlemlerdir. Kan verme işleminde vücudun kullandığı temiz kan kaybı yaşanırken hacamat uygulamasında ise zararlı, toksin birikmiş, pıhtılaşıp jöle kıvamına gelmiş pis kan temizlenir. Hacamat yapanların yorumları her zaman olumlu yönde olmuştur. Hacamat Peygamberimiz aleyhisselamın sünnetlerindendir. Çevremizdeki her türlü kimyasallar, gıda katkı ve koruyucu maddeleri, atılamayan ilaç birikintileri, gıdalardaki hormonlar, çevremizde ve soluduğumuz havadaki ağır metaller, yabancı proteinler, kanserojenler, allerjenler, GDO lu ürünler, su ve hava kirliliği, mikropıhtılar, kanın akışkanlığını bozan ve kanı kalınlaştıran sebepler, kolesterol, iltihabi kalıntılar vb. Bütün bu sayılanlar hacamatla vücuttan uzaklaştırılabilir. Vücuttaki toksinler  Diyabet ve yüksek tansiyon gibi kronik hastalıklara zemin hazırlanmış olur. Kanda yoğunlaşma artarsa akışkanlık azaldığı için, yorgunluk, halsizlik, isteksizlik, sinirlilik, damar tıkanıklıkları olur. Bu da felç, inme, pıhtı atma ve kalp krizi risklerini artırır. Düzenli aralıklarla yapılan tarama hacamatı tedavisi ile kronik hastalıklardan uzaklaşılır. Tıkanıklık ve blokajlar kaldırılarak sağlıklı kan dolaşımına geri dönmek mümkün olur.

‘Hacamat’ kelimesi Arapça ‘emmek, normal formuna getirmek’ anlamlarını taşır.  Hacamat  uygun zaman dilimlerinde belli aralıklarla usulüne uygun olarak yapılırsa, vücudun dışarıya atamadığı ağır metaller, toksinler, serbest radikaller, kullanılan ilaçların ve hormonlu gıdaların vücutta bıraktığı kalıntılar  emilerek  bedenimizin normal formuna gelmesi sağlanmış olur.

Hacamat İslam ülkelerinde çok yaygın olmakla birlikte Avrupa ülkeleri dahil tüm dünyada uygulanan bir tedavi metodudur. Geleneksel olarak boynuzla yapılan hacamat, günümüzde cam kupalar veya vakum setleri yardımıyla yapılmaktadır. Çizme işlemi ise genelde jilet  veya bistüri yardımı ile yapılmaktadır. Kullanılan tüm malzemenin, tek kullanımlık olmasına da çok dikkat edilmelidir.

HACAMAT NASIL YAPILIR ?

Hacamat tedavisinin kime ve nasıl yapılacağı tüm tedavi metotlarında olduğu gibi doktor tarafından belirlenmelidir. Uygulamayı doktorun  yapması gereklidir.

HACAMAT NE ZAMAN YAPILIR ?

Herhangi bir rahatsızlık yoksa, sağlığı korumak, detoks yada sünnet maksadıyla yaptırılacaksa, hacamat tedavisinden maksimum fayda elde etmek açısından tavsiye edilen mevsim, ay ve hafta günlerine riayet etmek önemlidir.

Hacamat ,mevsim olarak ilkbahar ve sonbaharda ,ay günleri olarak  hicri ay’ ın  14 – 28 arasındaki tekli günlerde ( hicri 15, 17, 19, 21, 23, 25, 27  gibi..) yaptırılması uygun olur.

Ancak, Hacamat tedavisi herhangi bir rahatsızlık için tedavi maksatlı yaptırılacak ise zaruret olması açısından mevsim veya ay günlerine bakılmaksızın en kısa zamanda yapılması gerekir.

Yılda 2 ila 4 defa hacamat yaptırmak uygundur. Herhangi bir hastalık olmayan sağlıklı kişilerde en azından mevsim değişikliklerinde 2 defa yaptırılmalıdır.

HACAMATIN GENEL FAYDALARI :

Hacamat her şeyden önce bir kan verme eylemi olduğundan, kan vermenin tıbbi faydaları başlığında bütün faydalara haizdir. Ayrıca, Hacamatın, hastalıklardan korunmak anlamında önemli bir katkısı olması sebebiyle sağlıklı insanların ( her yaş grubu için ) da yılda 2-3  sefer yaptırması şiddetle tavsiye edilmiştir.

Hacamatın faydalarından başlıcaları şunlardır;

► Bağışıklık sistemini kuvvetlendirir, vücuda direnç kazandırır.

► Kanda birikmiş ağır metal ve toksinlerin atılmasını sağlar. Hacamat stres ile başa çıkmada etkilidir. Anksiyete ve sinirlilik için en etkili tedavilerdendir.  Hacamat depresyonda mutluluk hormonu olan(endorfin, serotonin) salgılatır.

► Ödemleri çözer. Hacamat kasları gevşetip, kaslara kramp girmesini ve kulunçları önler

► Kan üretimi ile görevli organları uyarır.  Hacamat kan damarlarındaki geçirgenliğini artırır, böylece organlara daha fazla oksijen gider, hücreler yenilenir.

► Beyin fonksiyonlarını canlandırır. Hacamat tembellik ve uyuşukluğu giderir ve  kendinizi enerjik hissetmenizi sağlar.

► Ağrıları giderir. Uykusuzluk, rahatsız uyuma günümüzde en sık görülen uyku problemlerindendir. Hacamat olmak sinirleri rahatlatıp tüm uyku problemlerine şifadır.

► İleride oluşabilecek muhtemel hastalıkların önlenmesinde etkilidir.  Düzenli hacamat yaptırmak organlardaki mevcut hasarları, fonksiyon bozukluklarını tamir eder.

► Bel, boyun fıtığı, eklem ağrıları, karaciğer, kalp hastalıkları, psikolojik hastalıkların ve bunun gibi tüm kronik hastalıkların tedavisinde faydalıdır. ​

► Göze canlılık verir, gözün görme kabiliyetini artırır. Başından hacamat olan bir insan bunu hemen fark eder.

► Unutkanlık ve dikkat eksikliği olanlar; okuduğunu zor anlayanlar ve baş ağrısı şikayeti olanlar için kafadan hacamat çok faydalıdır. Ezber kuvvetini artırır, hızlı karar alma yeteneğini geliştirir.

► Hacamat, çocukların gelişiminde, gençlerde ise daha dengeli bir ergenlik geçirmelerine yardımcıdır.

► Hacamat metabolizmayı düzenleyerek bağışıklığı güçlendirdiğinden düzenli yaptıranlar, çok sık grip ve soğuk algınlığına yakalanmaz, daha sağlıklı ve daha dinç görünüme sahip olurlar.

HACAMAT KİMLERE YAPILMAZ :

• Çok ihtiyar  kişilerde,

• Kalp yetmezliği olanlarda,

• Müzmin ishalde,

• Kanı durmayan kişilerde,

• Hamilelerde

• Aşırı kansız kişilerde, (Anemia, Lukemia, Thalassemia)

• Tansiyonu çok düşük kişilerde,

• Kemoterapi görenlerde,