Ozon Tedavisi

Ozon gazı, üç oksijen atomundan (O3) oluşan renksiz bir gaz olarak tanımlanır. Tıpta kullanılan ozon özel jeneratörlerde saf oksijenden üretilir. Bağışıklık sistemini uyarmak suretiyle tıbbi hastalıklar veya rahatsızlıkları tedavi etmek için kullanılabilir.

WhatsApp Image 2021-12-13 at 10.43.05.jpeg

Ozon tedavisi, bir rahatsızlığı ya da oluşan yarayı tedavi amacıyla vücudunuza ozon gazı uygulanmasını ifade eder. Ozon gazı, üç oksijen atomundan (O3) oluşan renksiz bir gaz olarak tanımlanır. Bağışıklık sistemini uyarmak suretiyle tıbbi hastalıklar veya rahatsızlıkları tedavi etmek için kullanılabilir.

Ozon güçlü bir oksitleyicidir. Muhtemelen bildiğiniz gibi, paslı metal oksitlenmemiş metalden çok daha kırılgandır. Ancak oksidasyon hücresel veya mikrobiyal aktivite söz konusu olduğunda da önemli bir işlemdir. Ozonun bakteri, virüs, mantar ve maya gibi mikroorganizmaların hücresel bütünlüğünü zayıflattığı veya zarar verdiği gösterilmiştir.

Vücuda giren ozon oksijen seviyelerini optimize edebilir veya bağışıklık sistemini uyarabilir. Aslında, ozon tedavisi en iyi immünomodülasyon (bağışıklık sistemini harekete geçiren) veya oksijen gerektiren tedaviler için verimli bir şekilde kullanılır. Ozon tedavisi uygulaması araştırmacılar ve klinisyenler tarafından güvenli kabul edilmiş ve minimal, önlenebilir yan etkileri olan geçerli bir tedavi olduğu kanıtlanmıştır.

Hücre yenilenmesini hızlandırır. Ozon kırmızı kan hücrelerinin oksijen taşıma kapasitesini ve elastikiyetini ve kanın akışkanlığını artırarak oksijen

azlığını giderir. Ayrıca damarlarda genişlemeye neden olarak ve damar tıkanıklıklarında yardımcı tedavi olarak uygulanmaktadır.

Yağ hücreleriyle direkt etkileşime girerek kolesterolde azalmaya ve bölgesel yağ yıkımına neden olur.

Kan şeker düzeyini düşürür. Kireçlenmelerde kıkırdak kaybını azaltarak ve eklem içi sıvılarının ve kıkırdak yapımını uyararak eklem ağrılarında

azalma ve hareket kabiliyetinde artma sağlar.

Gençlik İksiri Olarak Bilinen Ozon Artık Kronik Hastalıkların Tedavisinde de Çok Etkilidir.

Ozon hemodinamik özelliklere sahiptir; yani vücuttaki kan akışını ve dolaşımını olumlu olarak etkiler. Ozon vücudun hücreleri tarafından oksijen alımını ve kullanımını uyarır. Ozon kan dolaşımını iyileştirir, ayrıca vücudunuzun oksijeni daha verimli kullanmasına izin verir. Buna ek olarak ozon vücudun antioksidan enzim sisteminin etkinliğini arttırır. Antioksidanlar, kanser, yaşlanma ve hastalık için ortak bir sorun olan hücresel hasarı önleme işlevini görür. Antioksidan enzimlerin de üretimini uyararak olumlu etkiler gösterir.

Ozon Tedavisinin Faydalı Olduğu Hastalıklar

• Hipertansiyon

• Diyabetes Mellitus(Şeker hastalığı)

• İlerlemiş iskemik hastalıklar

• Kas iskelet sistemi hastalıklar ve eklem kireçlenmeleri

• Kronik yorgunluk sendromu ve fibromiyalji

• Allerji ve Astım

• Otoimmün hastalıklar (multipl skleroz, romatoid artrit, Crohn hastalığı)

• Akciğer hastalıkları: amfizem, kronik obstrüktif pulmoner hastalık, idiyopatik pulmoner fibrozis ve akut respiratuar stres sendromu

• Deri hastalıkları: Psöriyazis (Sedef) ve atopik dermatit

Yıllar boyunca, yüzlerce hastalık veya rahatsızlık ozonla tedavi edilmiştir. Gelişen teknoloji ile birlikte ozon tedavi giderek yaygınlaşmaktadır.

Ozon Tedavisi Kimlere Uygulanmaz?

·    Hamileler
·    Yüksek tansiyon için ACE inhibitörü tedavisi alanlar
·    İleri derecede kansızlık
·    Pıhtılaşma bozukluğu gibi kan hastalıkları
      Tirotoksikoz
·    Kronik ve/veya tekrarlayan pankreatit
·    Sık tekrarlayan kas krampları
·    Glukoz 6 fosfat dehidrogenaz (G6PD) enzim eksikliği olanlar (kalıtsal bir hastalık)
·    Ozona alerjisi olan astım hastaları
·    Yeni geçirilmiş kalp krizi (miyokard infarktüsü) ve/veya kontrol altına alınmamış kalp-damar hastalığı
·    Yeni geçirilmiş kanaması olan kişilerde ozon tedavisi uygulanmaz.

Ozon Tedavisi Nasıl Uygulanır?

·    Ozon vücuda çeşitli yöntemlerle sokulabilir. Gazlar veya sıvılarla karıştırılabilir ve kanla birleştirilebilir veya intravenöz (doğrudan damarlara) ya da deri altına enjekte edilebilir.
·    Rektum, vajina içeren yollardan veya kas dokusuna ve eklemlerine uygulanabilir.
·    Topikal yaklaşımlar uzuv torbalama (kontrollü bir gaz banyosu) ve ozonlanmış su veya yağları içerebilir.
·    Otohemoterapi ve insüflasyon teknikleri de kullanılabilir. Doktorunuz sizin için en uygun doz ve uygulama yöntemini size bildirecektir.
Tüm uygulama yolları sistemik, lokal veya her ikisini birden tedavi eder. Sistemik tedaviler vücuda bir bütün olarak fayda sağlarken, lokal uygulamalar belirli bir bölgeyi tedavi eder.

Otohematerapi: Otohemoterapi, ozonu hastadan alınan kanla karıştıran sistemik bir tedavidir. Majör Otohemoterapi (MAHT), hastadan 40-200 ml kan alır, ozon ve tıbbi oksijeni kanla birleştirir ve hastayı karışımla yeniden buluşturur. Bu, birkaç gün arayla yapılabilir. Küçük Otohemoterapi (mAHT), bir şırınga (zaten eşit miktarda ozon tutan) kullanarak hastadan birkaç ml kan alır, şırınga içeriğini sallar ve karışımı hastaya geri enjekte eder.

İnsüflasyon: İnsüflasyon, ozon gazını bir vücut boşluğuna üflemek anlamına gelir. Ozon tedavisinde insüflasyon esas olarak rektal veya vajinal  boşlukta yapılır. Ozon gazı, uygulanan tedaviye bağlı olarak hastaya değişen dozlarda verilir.

Ozon Eklem Tedavisi: Ağrıyan eklemler, sırt ağrıları, yırtılmış bağlar ve benzerleri rahatsızlıklar için potansiyel olarak harika bir tedavidir. Eklem enjeksiyonları, eklem boşluğuna enjeksiyon gerektiren popüler bir tedavidir.

Bu kombinasyon yeni bağların ve kıkırdak dokusunun yenilenmesine fayda sağlar. Enflamasyon azalır ve eklemin zayıf bölgeleri tekrar güçlendirilir. Genellikle, yaralı veya dejenere olmuş bir eklem 8 ila 10 hafta boyunca 3-5 enjeksiyonluk bir seri ile tedavi edilecektir. Her seferinde genellikle% 15 -% 25 oranında iyileşme bekleyebilirsiniz.